8 Kasım 2016

Hayvanları Sevin Ulan!


Sokak köpeklerinin yanından öylece geçip gidebilen insanları yadırgıyorum. Hatta köpek gördüğünde yolunu değiştiren ya da yolun karşı tarafına geçen insanları olağanüstü yadırgıyorum. Ben yol üzerinde gördüğüm köpeklere dokunmadan, selam vermeden, yüzüme bir gülümseme takılmadan geçip gidemiyorum. Bu kafede, bu bahçede, bu sokakta, bu bilmemnerde lütfen hayvanlara yiyecek vermeyin, alıştırmayın yazan yerleri ispirto döküp yakmak geliyor içimden. Siz nasıl görmezden gelebiliyorsunuz gerçekten anlam veremiyorum.
Bakın abartmıyorum hayvanları sevmeyen insanları gerçekten anlamıyor ve ciddiye alamıyorum. 'Sivmik zirindi diğilim' diyenleri de kendi içimde öyle tiye alıyor öyle dalga geçiyorum ki bunu yüzünüze söylemiyorsam bile bilin istedim.
Bazen beni bir kaldırıma oturmuş elimdeki poşetin içinden bişeyler çıkarıp bi yandan kedileri besleyip bi yandan onlarla konuştuğumu gören insanlarda beni yadırgıyor olabilir ama inanın umrumda bile değil bu durum. Ben her günün sonunda 'bugün de tüm sokak hayvanlarını doyuracak kadar zengin olamadım' diye üzülen, emekli olup 'kırk kedili teyze' olacağım günlerin hayalini kuran insanım. Size abartı gelen bu hayvan sevgim benim yüzde doksanımı oluşturuyor. Çok şükürdü bende böyle insandım ve binci çik titliyim.

İnternette hayvanlarla ilgili ne kadar sayfa varsa hepsini takip ediyor ve insanlar tarafından zarar görmüş hayvanları gördükçe oturup deliler gibi ağlıyorum. Keşke elimden bişey gelse. Böyle insanlara doğrultup hayvan sevgisi aşılayabileceğim bir silahım olsa ülkenin her kilometresini adım adım gezer bu kutsal görevde üstün başarı sağlamak için elimden geleni yapardım. Tashirojima ya da Aoshima adasında yaşamamak için mantıklı bir sebep göremiyorum hatta. Neden sokak hayvanları açlıktan ölmeyen, insanlardan korkup kaçmayan, tecavüze uğramayan, kuyrukları kesilmeyen, eziyet edilmeyen, önce sahiplenilip sonra sokağa atılmayan ve hatta çöpe atılmayan bir ülke değiliz ki! Neden?
Bir düşünün derim. 

Ben aşırı derecede hayvansever biri olduğumdan bunları dile getiriyorum. Bu söylediklerimin milyon katı olacak şekilde birde insan boyutu var elbette. Ama ne yazık ki insansever olmak gelmiyor içimden. Üzgün bile olamıyorum bu duruma. Siz olabiliyorsanız benim yerime de olun. Kolay gelsin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Herkes hayvanları sevsin:))

Yorum Gönder